MENÜ

Blog

26

2020
Akıllı İnsanların Yaptığı On Endüstriyel Ethernet Hatası

İster proses ister tesis mühendisi, ister teknisyen veya elektrikçi olun, bugün çok çeşitli alanlarda - Endüstriyel Ethernet (IE) dahil uzman olmalısınız. Er ya da geç, bu ağ teknolojisinin kaprislerine aşina olmayan diğer insanların neden olduğu bir sorunla karşılaşacaksınız. Endüstriyel Ethernet ile uğraşırken karşılaşabileceğiniz en kötü on problemi açıklıyoruz. Bu sayede tesisin çalışmama süresine yol açmadan önce hataları bulabilir ve düzeltebilirsiniz.

  1. Ofis sınıfı konnektörler, kablolar ve ağ donanımı kullanma. Dışarıdaki müşteri ve ofis düzeyindeki ekipmanların çoğunun Endüstriyel Ethernet ile çalışacağı doğrudur. Ama soru şu ki, ne kadar süreyle? Endüstriyel olmayan donanımlar, bir tesiste bulacağınız titreşim, nem, elektriksel parazit, kimyasallar ve daha fazlasına hazır değildir. Zeki insanlar bunun farkına varır, ancak bazen operasyonları yeniden başlatmak ve çalıştırmak için hızlı bir düzeltme için yetersiz donanım kullanırlar. Hızlı düzeltmeler genellikle unutulduğundan, Endüstriyel Ethernet'iniz için endüstriyel olmayan donanım kullanmaktan kaçınmak en iyisidir.
  2. Dikkatsiz kablo yönlendirme. Bazı kablolar, tüm MICE (mekanik, giriş, iklimsel ve elektromanyetik) ortamların en kötüsüyle başa çıkacak şekilde tasarlanmıştır, bu nedenle bu kabloyu yönlendirirken biraz daha esnek olabilirsiniz. Ancak çoğu durumda, kablolamanın bazı sınırlamaları vardır ve kablolamayı yönlendirirken bu sınırlamaların farkında olmanız gerekir. Elektromanyetik girişim kaynaklarına çok yakın mı? Çok ısınacağı/sert kimyasallara veya sadece sade suya maruz kalacağı alanlar var mı? Bu hatayı yapmanın en kötü yanı, kablonun düzgün çalışacak olmasıdır - ta ki işler bir arızaya neden olacak kadar değişene kadar.
  3. Kablolama tesisatlarınızı etiketlememek. Tıpkı tesislerin boru ve boru hatlarının etiketlenmesi için gereksinimleri ve standartları olduğu gibi, kablolama da öyle. (bkz. TIA 606-B). Buradaki sorun güvenlik değil, zaman ve hayal kırıklığıdır. Hangi kablonun nereye gittiğini bilmek, sorun giderme veya yükseltme sırasında büyük miktarda zaman kazandırabilir.
  4. Yeni bir hat kurmadan önce kablolamayı test etmemek. Kablo bağlantılarınızı doğrulamak, yeni bir sistemi kurarken ve başlatırken saatlerce zaman kazandırabilir. Kablonun hızlı bir şekilde kontrol edilmesi yalnızca saniyeler sürerken, uygun şekilde sonlandırılmamış bir konnektör veya çok uzun bir kablo gibi sorunların giderilmesi saatler sürebilir, bu da parmakla işaretleme ve projede gecikmelere yol açabilir.
  5. Genişletilmiş kablolama parametrelerini test etmiyor. 4 numarada açıklandığı gibi temel kablo testi, kabloların doğru şekilde kurulmasına yardımcı olabilir, ancak nasıl çalışacağını size söyleyemez. Gelişmiş test cihazları, crosstalk (kablonun verimini etkiler), direnç ve dönüş kaybı (titreşim veya neme duyarlı konektörleri gösterebilir) ve enine dönüşüm kaybı (elektromanyetik parazite duyarlılığı gösterir) gibi daha birçok parametreyi ölçer. Kablolamanın bu parametreler için performans standartlarını karşıladığından emin olmak, kablolamanın yalnızca başlangıçta değil, gelecekte de çalışacağına dair güvence sağlar.
  6. "Dijital uzatma kablolarını" kullanma. Düzgün çalışmayan bir kablo için sıklıkla denenen hızlı bir çözüm, onu bağlantının ortasında bir yerdeki yönetilmeyen bir anahtara bağlamak ve oradan uç cihaza bir kablo geçirmektir. Bu bazen işe yarasa da, özellikle cihaz ofis veya tüketici sınıfı bir ürünse sorunlu olan bir hata noktası ekler. Daha da kötüsü, bu şekilde bağlandığında, cihaz kontrol edilemez ve aslında ağ yönetimi veya bir sorunu gidermeye çalışan herhangi bir teknoloji tarafından "görünmez".
  7. "Bağlantı Işığı" LED'ine güvenmek. Bir aygıta bir kablo bağlamak ve Bağlantı LED'inin yandığını görmek tatmin edicidir, ancak bu, iletişim bağlantısının düzgün çalıştığını veya hiç çalışmadığını garanti etmez. Bağlantı ışığı tipik olarak iletişimin sağlam veya çok az çalışmasına bakılmaksızın yanar - bu da çok az hata payı anlamına gelir. En deneyimli ağ teknisyenleri, bağlantının hiç çalışmadığı veya hatta bağlı olmadığı zaman ışığın yandığı hikayelerini anlatabilir. Bu yüzden o ışıklara güvenmiyorlar, siz de güvenmemelisiniz.
  8. “Swap-‘til-you-drop” sorun giderme işlemi. Endüstriyel Ethernet ağınız çalışmayı bıraktığında, iyi görünür ve bir şeyleri düzeltmeye başlamak iyi hissettirir. Eşyaları çıkarın ve takın. Farklı bir anahtar bağlantı noktası deneyin. Yeni bir kablo yönlendirin. Bir kontrolörü değiştirin. Ne yazık ki, bu dağınık yaklaşımın birçok sorunu var. İlk olarak, kırılmayan şeyleri tamir etmek için çok zaman harcayabilirsiniz. İkincisi, kırılmayan şeyleri değiştirmek maliyetli olabilir. Üçüncüsü ve en kötüsü, sorunun ne olduğunu bilmediğiniz için, iletişimleriniz tekrar çalışmaya başladığında, sorunu gerçekten çözdüğünüzden veya yarın gününüzü mahvetmek için tekrar dönüp dönmeyeceğinden emin olamazsınız.
  9. Endüstriyel Ethernet arızalarının önde gelen nedeni için hazırlıksız olmak. Araştırmalar, Endüstriyel Ethernet arızalarının en yaygın nedeninin kablolama ve konektörler olduğunu gösteriyor. İyi haber şu ki, küçük bir yatırımla, onları hızlı bir şekilde tespit etmeye ve onarmaya hazır olabilirsiniz. Bir kablo test cihazına sahip olmak—hatta temel bir tane—sadece kablolamanın hatalı olup olmadığını belirlemenize izin vermez (eğer değilse, gerçek soruna odaklanabilirsiniz), aynı zamanda sorunun nerede olduğunu da söyler—en yaygın olarak bir konnektör. Sonlandırma araçlarına ve yedek konnektörlere (belki de yedek kablolara) sahip olmak, bunları satın almakla veya bir uzman işe almakla karşılaştırıldığında saatler veya günler kazandıracaktır.
  10. Fiber kontrolünü ve temizliğini ihmal etmek. Endüstriyel Ethernet kurulumunuz fiber içeriyorsa, fiber arızasının en yaygın nedeninin kontamine konnektör uç yüzeyleri olduğunu bilirsiniz - özellikle kirli veya tozlu fabrika ortamlarında ciddi bir problemdir. Fiber bağlantılar daha fazla veriyi işlediğinden ve kritik olma olasılığı daha yüksek olduğundan, arıza felaket olabilir. Herhangi bir fiber bağlantısını her bağlandığında veya yeniden bağlandığında kontrol ederek ve gerekirse temizleyerek ve yeniden kontrol ederek sorunlardan kaçının.