"ECE R10 bildiğiniz üzere yeni değil. Elektrikli olmayan araçlar için yaklaşık Onlarca yıl geçti.”
Elektrikli olmayan arabalar için tanımlanan bazı testler elektrikli arabalar için de geçerlidir. Radiated immunity ve emission testleride bunlardan biridir. Bunlar EMC, RF ekipmanı ile birlikte bir EMC chamber/ absorber gerçekleştirilir. Böylece araba bir döner tabla üzerine yerleştirilir ve ardından tüm yayılan emisyon ve bağışıklık testlerini yaparsınız. Doğrusu altta olandır.
Bu, batarya yöntemunda olmadığında - sürüş sırasında – elektrikli olmayan bir araç için tamamen aynı olan bir EV için geçerlidir.
Ancak EV'ler için batarya sırasında bazı ek testler yapılmalıdır. Bu, EMC Odasının simüle edilmiş bir batarya altyapısıyla donatılması gerektiği anlamına gelir. Belirtilen test koşulu, aracın şarj edilmesini gerektirdiğinden, şarj altyapısının da aracı şarj edebilmesi gerekir. Ayrıca farklı batarya standartlarını ve biçimlerini desteklemesi gerekir.
Öğrendiğim kadarıyla radiated testi için EMC chamber’ı olan birçok EMC laboratuvarından edindiğim deneyimler sonucunda bunun oldukça zor olduğudur. Elektrikli araçlarda ECE R10'un gereksinimleri için yeni bir EMC odasını güçlendirmeleri veya inşa etmeleri oldukça zor.
Burada bazı zorlukları vurgulamak ve aynı zamanda temel konsepti göstermek istiyorum. Bu nedenle, elektrikli araç için EMC Chamber test kurulumunun – şarj sırasında - radiated immunity ve emission testi kablo bağlantılı ölçümler ve bağışıklık testleri gerçekleştirebilmesi gerekir.
Genel test kurulumu ve tedarik - radyasyonlu test alanı
RF testleri daha yüksek frekans aralığındadır ve conducted emission ölçümleri conducted immunity) testleri için, chamber içine yerleştirilmiş bazı yüksek gerilimli LISN'lere veya hat Empedans stabilizasyon ağlarına (yapay ağlar) ihtiyacınız olacaktır.
Genel test kurulumu ve tedarik tarafından conducted test alanı
Şarj için Harmonics and Flicker ve Surge and Burst testleri de dahil olmak üzere chamber da bulunması gereken conducted test alanında bir gerilim kaynağına ihtiyacınız olacaktır.
Bu testler tipik olarak EMC chamber dışında, conducted test alanında gerçekleştirilir.
Bu nedenle tedariğin EMC chamber ve conducted test alanına gitmesi gerekiyor. Elektrikli bir arabayı şarj etmenin farklı yolları vardır. Şarj etme yollarına yöntem denir –yöntem 1, 2, 3, 4. Yöntem 1 2 3 “AC şarjı”dır. AC şarj için, bir şebeke simülatörü veya kaynağı kullanarak kurulumu nispeten basittir. Genellikle kullanılan şebeke değil, genellikle bir şarj istasyonu simülatörü olan ESVE (elektrikli araç besleme ekipmanı) ile birleştirilmiş bir tür elektronik kaynaktır. Bunun neden gerekli olduğunu göreceğiz.
Kaynak, EVSE'ye AC beslemesini sağlar ve EVSE, AC'yi, chamber ve conducted test alanına besleme sağlar.
DC için bu çok benzer bir kurulumdur. Yüksek güçlü şarj olan DC şarjı – Yöntem 4 – vardır. Bu, hızlı şarj için tipik olarak otoyollarda bulunan yüksek gerilimli bir DC girişidir. %80 şarj durumuna ulaşmak için 30 dakika yeterlidir.
ECE R10, AC ve DC şarj arasında ayrım yapmadığından, Yöntem 3 (AC) ve Yöntem 4 (DC) şarj için EMC chamber ve conducted test alanındaki tüm testler yapılmalıdır.
Bunun için şarj istasyonu simülatörüne DC gücü sağlayan bir kaynak veya şebeke simülatörü gereklidir ve daha sonra EMC odasına DC gücü sağlanır ve test alanı yapılır.
ECR, 10 olarak tanımlanan test koşulları, batarya şarj durumunun %20 ile %80 arasında olmasını ve testlerin tamamı için olmasa da çoğu için şarj akımının %80'den yüksek olmasını gerektirir.
Bu aslında oldukça zor bir durum. Çünkü aracı her zaman %20 ile %80 arasında şarj durumunda tutmanız gerekir ve ECE R10'un tüm testlerini tek bir şarj döngüsünde gerçekleştirmek imkansızdır.
Düşünün, %20 ile şarj etmeye başlıyorsunuz. Böylece RF immunity ve emissions testlerinizle başlarsınız. DC üzerinden hızlı bir şarj olabilir. Yani araba akülerini %80'e getirmek 30 dakika sürüyor. Bu noktada, test koşulunun dışında olduğunuz için testi durdurmanız gerekir.
Ve şimdi şarj edilen bataryalar enerjiden nasıl kurtulur? Bunu yapmanın birkaç yolu var.
Ya sadece otopark yerinde dolaşabilirsiniz, ya da test masasındaki bir dinamometreyi kullanarak enerjiye döndürebilirsiniz.
Üçüncüsü ve bence en akıllı yol ise, bataryayı şarj istasyonu simülatörü ve kaynak aracılığıyla boşaltmak. Bu yöntem, elektrik enerjisinin şebekeye geri kazanılmasının ek avantajı ile çok daha hızlıdır.
Şarj istasyonu simülatörü EVSE, test kurulumu için iki şekilde sağlanabilir.
• Ticari olarak temin edilebilen standart bir batarya istasyonu.
veya
• Bir batarya istasyonu simülatörü.
Her iki çözümün de avantajları ve dezavantajları var. Standart şarj istasyonunun avantajı, daha düşük maliyetli ilk yatırım olmasıdır. Bu aynı zamanda özel simülatörle karşılaştırıldığında bir DC şarj istasyonu için de geçerlidir.
Diğer bir avantaj, standart şarj blokları ve basit bir kullanıcı arayüzü ile genellikle daha kolay olan kurulumdur. Sınırlı işlevselliğe rağmen, gerekli birçok test için uygundur. Ayrıca, birçok şarj istasyonu tedarikçisinden yaygın olarak temin edilebilirler.
Şarj istasyonu simülatörünün avantajı, bunun ne anlama geldiğini daha sonra görmek için çok çeşitli şarj yöntemlerini ve standartlarını kapsamasıdır.
Ayrıca, genellikle şarj istasyonları için geçerli olmayan deşarja izin verir, örneğin protokolün daha fazla test edilmesine izin verir veya belki de protokolün sadece bazı kısımlarını yapabilirsiniz.
Önemli bir avantaj, batarya simülatörünün zaman içinde standartlardaki değişikliklerle gelişebilmesidir. Bu, yatırımınız için güvenlik ve esneklik sağlar.
Bir şarj simülatörü çözümü, EMC tarafından kanıtlanmış olacak ve özelleştirilebilir olmanın yanı sıra çok çeşitli bağlantı seçeneklerine sahip olacak.
Özetle, sınırlı işlevselliğe sahip düşük maliyetli bir çözüm arıyorsanız, test kurulumu için standart bir şarj istasyonu kullanmanın mümkün olduğunu düşünüyorum.
Gelecek için esnekliğe sahip uygulama için daha fazla işlevsellik ve kanıtlanmış bir çözüm arıyorsanız, batarya İstasyonu Simülatörü doğru seçimdir.
Şarj standartları ve yöntemları hakkında. Elektrikli araçlar için dünyada pek çok şarj standardı olduğunu görebilirsiniz. Bu nedenle, bir OEM veya yerleşik batarya cihazı üreticisiyseniz, aracınızı farklı ülkelerde pazarlamak için dünyanın her yerinde uyumlu olduğundan emin olmanız gerekir.
Bu nedenle, tüm farklı şarj standartlarını ve yöntemlerini (AC ve DC) desteklediğinden emin olmanız gerekir.
ECER10, test kurulumunuz için minimum gereksinim olarak düşünülmelidir. Bu nedenle batarya simülatörü a'nın daha iyi bir çözüm ve uzun vadeli bir yatırım olduğuna inanıyoruz.