Birçoğumuzun bildiği gibi, bir otomobilin içindeki sensörlerin ürettiği veri miktarı son on yılda önemli ölçüde arttı ve üreticiler otonom araçlar için rekabet ettikçe katlanarak artması bekleniyor. Otonom araçların araç başına günde 4 TB ile 20 TB arasında veri üreteceği tahmin ediliyor. Buna karşılık, ortalama bir kişinin video, sohbet ve diğer internet kullanımının 2020'de günde yaklaşık 1,5 GB veya tipik otomobilin yaklaşık 1 / 2,667'si olduğu tahmin edilmektedir. Neresinden bakarsanız bakın , bir otomobilin içinden geçen çok fazla veri var.
Verilerde böylesine önemli bir artış ile anahtar, doğru verilerin toplanmasını, derhal işlenmesini ve diğer kritik yol teknolojilerine aktarılmasını sağlamaktır. Daha fazla bant genişliği ve düşük gecikmeli veri iletimi ihtiyacını gidermek için, Automotive Ethernet hızla araç içi ağ omurgası haline geliyor. Otomotiv endüstrisinin değişen ihtiyaçlarını karşılamak için, Tektronix kısa süre önce Automotive Ethernet için yeni, kabloları kesme ihtiyacı olmayan bir test çözümü sundu. Bu blogda Automotive Ethernet ve Tektronix Sinyal Ayrımı(Signal Speration) çözümünü inceleyeceğiz.
OPEN Alliance SIG, Automotive Ethernet veya IEEE 802.3bw (eski adıyla BroadR-Reach) tarafından tanımlanan, gelişmiş güvenlik, konfor ve bilgi-eğlence özellikleri gibi otomotiv bağlantı uygulamaları için tasarlanmış bir Ethernet fiziksel katman standardıdır. Automotive Ethernet, birden fazla araç içi sistemin ekransız tek twisted-pair kablo üzerinden bilgilere aynı anda erişmesini sağlar.
Automotive Ethernet tam çift yönlü sinyal
Automotive Ethernet, daha fazla bant genişliği sağlamak için PAM3 sinyallemeli (Master ve Slave) eşzamanlı iletim ve alma özelliklerine sahip twisted-pair kablo üzerinden tam çift yönlü bir iletişim bağlantısı kullanır. PAM3 sinyali ile tam çift yönlü iletişim, Automotive Ethernet trafiğinin, sinyal bütünlüğü testinin ve protokol kod çözme kompleksinin görselleştirilmesini çoğu osiloskopta neredeyse imkansız hale getirebilir. Bu zorluğun üstesinden gelmek için otomobil tasarımcılarının her bir bağlantıya ayrı ayrı bakması gerekir, bu da kullanıcının analiz yapmadan önce sinyalleri ayırmasını gerektirir. Bu da bizi Tektronix yeni Sinyal Ayrımı test çözümüne getiriyor.
Tektronix patentli sinyal ayırma teknolojisinden önce, master ve slave sinyallerini ayırmaya yönelik birincil yaklaşım “yönlü kuplör ekleme " yöntemi olmuştur. Bu yöntem, kullanıcıların Automotive Ethernet kablosunu ayırmasını veya kesmesini ve yönlü bir kuplör takmasını gerektirir. Ne yazık ki, en az bozulma ile doğru bir şekilde test etmek için işin doğası gereği bazı sorunlar kaçınılmazdır: artan test kurulum süresi, de-embeding gerektiren bozuk bir sinyal ve daha yüksek test maliyetleri. Aynı zamanda erişimi zor alanlarında da çalışmak zor olabilir.
Buna karşılık, Tektronix’in Sinyal Ayrımı, tescilli bir yazılım algoritması kullanarak hem master hem de slave test noktalarından gerilim ve akım dalga formlarına bakarak tam çift yönlü sinyali ayırır. Sinyal Ayrımı, kullanıcıların sinyal bütünlüğü ve protokol kod çözme testi için gerçek sinyali görmelerini sağlarken test süresini ve maliyetlerini düşürerek Automotive Ethernet kablosunun kesilmesini gerektirmez. Sinyali devre dışı bırakmak zorunda kalmadan tasarruf edebileceğiniz zamanı düşünün!