MENÜ

Blog

ARA

22

2022
MSO 2 Serisi Osiloskobu ile Otomotiv Seri Veri Yollarında Hata Ayıklama

Gömülü sistem uygulamaları, çok sayıda sektörde, araba ve kamyonlardan bulaşık makinelerine, çocuk oyuncaklarına ve cep telefonlarına kadar ortalama bir tüketicinin her gün kullandığı her türlü elektronik üründe görülmektedir. Gömülü sistemler pazarının, büyük ölçüde gelişmiş sürücü destek sistemlerine ve elektrikli ve hibrit araçlara olan talepte hızlı bir artış gören otomotiv sektörü nedeniyle 2025 yılına kadar 116,2 milyar dolara çıkması bekleniyor.

Arabalar otonom hale geldikçe, araç tasarımında o kadar çok sistem bulunuyor ve sürücüleri ve sevdiklerini yolda güvende tutan birçok önemli alt sistem arasında doğru, gerçek zamanlı iletişim sağlamak için gelişmiş araçlarla kapsamlı testler gerekiyor.

Değişen Otomotiv Görünümü

Bu dizinin ikinci bölümünde tartıştığımız gibi, günümüz arabaları, temel yardımcı işlevlerden işletim eğlencesine, navigasyon veya hava yastığı sistemlerine kadar farklı görevleri yerine getirmek için tasarlanmış 100'e kadar farklı elektronik kontrol ünitesi (ECU) içerebilir. Çoğu araç tasarımı, bu ECU'lar arasında ve ECU'lar ile sensörler, aktüatörler ve ekranlar arasında iletişim kurmak için birden fazla sensör ve kablolama ihtiyacını ortadan kaldırmaya yardımcı olan seri veri yolları kullanır.

Otomotiv mühendisleri tipik olarak, diğerlerinin yanı sıra CAN, CAN FD, LIN ve SENT gibi otomotiv seri veri yollarında kodu çözebilen ve tetikleyebilen bir osiloskop kullanma konusunda kapsamlı deneyime sahiptir. Bu veri yolu protokolleri sağlam olacak şekilde tasarlanmıştır, ancak iletişim yine de gürültü ve kart düzeni gibi sorunlardan etkilenebilir ve fazla veri yolu hatalarına ve kilitlenmelere yol açabilir. Araba ister laboratuvarda ister pistte test ediliyor olsun, mühendislerin sorunu hızlı bir şekilde tanımlayabilmesi ve hata ayıklayabilmesi gerekir.

 

Hareket Halindeki Bir Sektör İçin Gelişmiş Ölçüm Araçları

Çoğu modern osiloskop, protokol kod çözme ile donatılmıştır hem kodu çözülmüş veri yolu trafiğini hem de sinyal kalitesini görmek için kullanılabilir, bu da onları laboratuvarda sorun giderme ve sistem düzeyinde hata ayıklama için en iyi araç haline getirir. Kısa bir süre önce piyasaya sürülen Tektronix 2 Serisi Karma Sinyal Osiloskopu (MSO), bir veya daha fazla seri veri yolu üzerindeki trafiği gözlemleyerek bir sistem aracılığıyla etkinlik akışını izleyebilen protokol kod çözme ve tetikleme yetenekleriyle donatılmıştır. 2 Serisi MSO, CAN, CAN FD, LIN ve SENT otomotiv veri yollarında kod çözebilir ve tetikleyebilir ve bir mühendisin çalıştığı her yere götürülebilecek kadar küçüktür, bu da sahada hata ayıklamayı erişilebilir, hassas ve tekrarlanabilir hale getirir.

Bir Otomotiv Mühendisinin İş Akışı

Aşağıdaki infografik, bir otomotiv mühendisinin 2 Serisi MSO'yu yeni kavramları ortaya çıkarmak ve sahada otomotiv sinyallerinin kodunu çözmek için nasıl kullanabileceğini göstermektedir.