Otomotiv sektörün teknolojik yeniliğinin merkezinde üç pazar trendi vardır: Bu trendler araç elektrifikasyonu ve bataryaları, bağlantılı arabalar ve onunla birlikte gelen tüm veriler ve son olarak otomasyondur. Yakın tarihli bir gönderimizde, elektrifikasyon ve bataryalarının yanı sıra tek bir şarjla kapasite ve menzili artırma konusundaki temel zorluk konusunu ele aldık. Bu gönderide, tekerlekler üzerinde otonom bir veri merkezi oluşturan bağlantılı arabayı, özellikle araç içi ağları ele alacağız. Tüm bu trendler, Tektronix'te Otomotiv Pazarı Segmenti Müdürü olan Denis Solomon’un talep üzerine düzenlediği Otomotivin Geleceği Elektriktir odak noktalı bir web semineridir.
Otomotiv Bağlantısı ve Araç İçi Ağ İletişimi
Günümüzün modern araçları, her yerde bilgileri merkezi bir bilgisayara geri besleyen sensörlerle daha çok tekerlekli bir veri merkezine benziyor. Bu sensörler genel olarak dahili bir araç içi ağ olan bir CAN ağı üzerinden bağlanır. Burada asıl önemli olan, araç operasyonları ve güvenliği için kritik verilere öncelik verilmesini sağlamaktır. Müzik sisteminizin trafik sıkışıklığına neden olmasını veya örneğin frenlere kritik bilgiler taşıyan sinyalleri engellemesini istemezsiniz.
Bağlı araçtaki pazar eğilimi ve araç için sonraki veriler, elektronik kontrol ünitelerinin (ECU) konsolidasyonu ile ilgilidir. ECU, sensörlerle konuşan ve sensörlerin kendisine geri beslendiği talimatlara ve algılara göre hareket eden bir bilgisayardır. Buradaki pazar eğilimi, bir otomobilin araç başına yaklaşık 80 ile 100 ECU'ya sahip olması nedeniyle ECU sayısını konsolide etmektir. Yakın gelecekte elektronik mimaride alandan bölgeye ve nihayetinde merkezi bir bilgisayara geçiş yönünde bir hareket vardır. Gelecek nesillerde, daha bağlantılı ve otonom bir arabaya doğru ilerlerken gelişecek olan çok sayıda araç içi ağ olacaktır.
ECU Konsolidasyonunun Faydaları
Sadece bazı ilginç veri noktaları sağlamak için… yaklaşık 100 ECU var ve kablo tesisatı dolaşıp tüm farklı ECU'ları ve sensörleri birbirine bağlıyor. Orta boy bir arabada yaklaşık sekiz kilometre uzunluğunda ve yaklaşık 50 ile 100 kilogram ağırlığındadır. Bir elektrikli aracın menzilini iyileştirmek için bir önceki yazımızda da bahsettiğimiz gibi bu ağırlığın düşürülmesi gerekiyor. Geleneksel içten yanmalı gazla çalışan araçlardan akülü araçlara geçtiğimizde aracın ağırlığı çok önemlidir. Bunu iyileştirmek ve batarya takımından daha fazla performans elde etmek için yapabileceğimiz her şey, performansın iyileştirmesiyle sonuçlanabilir.
Otomotiv Ethernetinin Zorluğu ve Verileri
Uygulamaya bağlı olarak, arabanın etrafındaki ECU'ları ve sensör takımlarını bağlamak için farklı ağ standartlarına ihtiyaç vardır. Araç içi standartların sayısı arttıkça, ölçüm içgörülerini daha hızlı elde etmek için daha iyi test metodolojilerine ve daha iyi test araçlarına ihtiyaç duyulacaktır. Uyumluluk ve sistem düzeyinde performans kritik öneme sahiptir. Zaman hassasiyeti, otomobil üreticileri ve 1. Kademe tedarikçiler için en önemli konudur.
Tektronix'in Ölçümdeki Rolü
Fiziksel katman, tüm bu araç içi ağ standartlarının yürütüldüğü temeldir. Protokol doğrulaması için mühendisin, ağların standartlara uygun olduğundan emin olmak için göz diyagramı, sinyal kalitesi, sinyal jitter, EMI, EMC testi gibi bu fiziksel katman testlerini gerçekleştirmesi gerekir ve gerçek dünyadaki zorlu otomotiv ortamında iletişim kurabilir ve güvenilir bir şekilde çalışabilir.
Tektronix, düşük hızlı IVN standartlarından yüksek hızlı, multi gig Ethernet'e kadar kapsamlı bir IVN çözüm portföyü sunar. Aslında Tektronix, multi gigli otomotiv Ethernet uyumluluğu çözümümüzü pazara sunan ilk kişiydi. ASA'nın yanı sıra bu test spesifikasyonlarını tanımlayan OPEN Alliance TC 15 alt komitesi gibi Ethernet için standartlar organları üzerinde oturuyoruz. Birkaç isim vermek gerekirse, bu araç içi ağların geliştirilmesi için IEEE spesifikasyonu konusunda aktif olarak üyelere katkıda bulunuyoruz.
Silikon ve sensörlerin standartlara göre çalıştığından emin olmanın yanı sıra, cihazlar arasında birlikte çalışabilirliğe de ihtiyaç vardır. Standartlar, bu cihazların birlikte çalışabilir olmasını sağlayarak bununla ilgilenmenize yardımcı olur, ancak otomotiv interneti için uyumluluk testinin yanı sıra protokol kod çözme ve sistem düzeyinde performans testine de sahipsiniz. Tektronix kapsamlı çözümleri sunar ve çift yönlü, tam çift yönlü bir sinyal olan nispeten yeni bir Ethernet iletişimi ağı vardır. Tektronix, tam çift yönlü Ethernet kanalındaki sinyalleri ayırmak için bir yazılım çözümü buldu. Önceki yaklaşım, bu ölçümleri yapmak için temel olarak yeni bir h / w yönlü kuplör getiren kablonun kesilmesini gerektiriyordu. Tektronix'in yazılım tabanlı, patentli sinyal ayırma yaklaşımıyla artık Ethernet için bu sinyal ölçümlerini müdahaleci olmayan bir şekilde - bir kabloyu kesmeden ve bir sisteme ek donanım yüklemeden - yapabiliyoruz. Sistem düzeyinde testler için bu ölçümlerin daha kolay hale getirilmesi, OEM’ler ve müşterilerin yanı sıra Birinci Seviye tedarikçilerimiz için pazara sunma süresini ve ölçümlere olan güveni artırır.