MENÜ

Blog

EKİ

18

2019
Şaft gerilimini ölçme ve tanılama

Elektrikli motorlardaki motor yatakları sadece şaft dönüşünden değil, aynı zamanda motor şaftındaki elektrik akımlarından dolayı da aşınır.

Motor şaftı gerilimleri yatak gresinin yalıtım kapasitesini aştığında, dış yatağa doğru parlama akımları (kıvılcım) oluşur ve bu da yatak yuvalarında çukur ve oyukların oluşmasına yol açar. Bu arklar zamanla yatağın arızalanmasına neden olur ve hasar en nihayetinde motor arızasına yol açabilir.

Bu sorunun ilk belirtileri, yatakların orijinal şekillerini kaybetmeye başlaması ve metal parçaların gresle karışıp yatak sürtünmesini artırmasıyla oluşacak gürültü ve aşırı ısınma olacaktır.

Bu durum, birkaç aylık motor kullanımında yatağın tahrip olmasına yol açabilir. Yatak arızası, hem motor onarımı hem de çalışmama süresi açısından pahalı bir sorundur, bu nedenle şaft gerilimi ve yatak akımı ölçümüyle bunu önlemeye yardımcı olmak önemli bir tanısal adımdır.

Yalnızca motor güç aldığında ve döndüğünde şaft gerilimi olur. Ayrıca, motor tahriklerinin darbe genişliği modüle edilmiş çıkışından kaynaklanan şaft gerilimi ve akım dalgalanmaları, genellikle mikrosaniyelik ölçüm aralığında olacak şekilde çok kısa olabilir.

Bu nedenle, motor dönerken şaft gerilimini ölçmenizi sağlayan karbon fırça prob ekipmanının yanı sıra yüksek bant genişliğine sahip bir alet idealdir.

AEGIS şaft gerilimi karbon fırça probuna sahip Fluke-190-204 ScopeMeter® yalıtımlı 4 kanallı portatif osiloskop gibi bir cihaz, şaft gerilimi sorunlarını ölçebilir ve tanılayabilir. Yüksek bant genişliği ve yüksek örnekleme hızı, hızla değişen gerilimlerin ve akımların dijital multimetreye kıyasla çok daha iyi bir şekilde ölçülmesini sağlar.