Motor tahriki şaftının rulmanlari gevşekse veya motor tahriki şaftı yerine gevşek bir şekilde takılmışsa titreşim tahrip edici olabilir. Titreşimin birçok sebebi olabilir ve kontrol edilmeden bırakılırsa aşınmanın hızını artırabilir ve maliyetli ekipmanın bozulmasına ve yine maliyeti artıran çalışmama durumuna neden olabilir.
Mekanik gevşeklik parçalar arasında gereğinden fazla boşluk olmasından kaynaklanır. Bu tür bir gevşekliğin altında yatan neden titreşim olabilir de olmayabilir de. Nedeni her ne olursa olsun, herhangi bir gevşeklik küçük titreşimlere sebep olur bu da ekipman yuvalarında, yataklarında ve diğer bileşenlerinde aşınmaya ve metal yorulmasına yol açar. Gevşeklik birçok yerde meydana gelebilir.
- Dönen gevşeklik bir rulmanin içi gibi makinenin döner ve sabit elemanları arasında gereğinden fazla boşluk olmasından kaynaklanır.
- Dönmeyen gevşeklik ise ayak ile kaide veya yatak kovanı ile makine gibi normalde sabit olan iki parça arasında oluşur.
Makine titreşimini diğer bütün nedenleri ile ele aldığımızda, bozulan ekipman veya kapalı kalma süresi nedeniyle oluşan para kaybının önüne geçmek için gevşekliğin sebebini belirlemek ve sorunu çözmek son derece önemlidir. Titreşim test cihazı dönen makinede gevşeklik olup olmadığını belirleyebilir. Fluke 810 Titreşim Test Cihazı, gevşekliğin yanında dengesizlik, şaftın yanlış hizalanması ve rulman arızalarını da içeren makine durumu göstergesi olarak önleyici bakım programında kullanılabilir.